MEYDAN BEŞİKTAŞ’A, KARTAL HEYKELİ MEYDANA ÇOK YAKIŞTI

MEYDAN BEŞİKTAŞ’A, KARTAL HEYKELİ MEYDANA ÇOK YAKIŞTI

MEYDAN BEŞİKTAŞ’A, KARTAL HEYKELİ MEYDANA ÇOK YAKIŞTI

 

BEŞİKTAŞ’IN MEYDANI ÇOK GÜZEL OLDU (GÖRÜNTÜLÜ VE FOTOĞRAFLI)

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Beşiktaş’a nefes aldıracak “Meydan Projesi”nin 1. Etabı tamamlanırken, meydan Beşiktaş’ın sembolü “Kartal Heykeli” ile taçlandırıldı. 

BEŞİKTAŞ/İSTANBUL

Beşiktaş Meydanı, yıllar içerisinde ortaya çıkan kentsel donatı yoğunluğu, düzensizliği, yeşil alanların yok olması, kamusal alan işgalleri gibi nedenlerle işlevselliğini yitirdi. İstanbul halkının deniz ile ilişkisini sağlamak, yoğun deniz ulaşımına da bağlı yaya trafiğini meydan ile beraber düzenlemek ve yeşil alan oranının artırılması amacıyla bir düzenleme yapılması kaçınılmaz bir hal aldı. İBB tarafından hazırlanan 2 etaplı projede, bölgenin yoğun olan yaya ve araç trafiğini düzenleyecek köklü ulaşım çözümleri öngörüldü. Projede 1. etabın sonuna gelinirken, Cumhuriyetimizin 100. yılı dolayısıyla ve Beşiktaş Jimnastik Kulübü’nün 120. yılı anısına meydan kartal heykeli ile taçlandırıldı. 

100. YILA YAKIŞIR HEYKEL

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Heykel Bölümü Başkanı Prof. Bülent Çınar tarafından 2,5 aylık bir çalışma sonucunda tamamlanan heykel, 100. yıllık çağdaş Türkiye’nin dinamik yapısını çağrıştıracak şekilde tasarlandı. Heykel, yaklaşık 400 metre 316 kalite paslanmaz çelik boru, lazer kesim teknolojisi ile kesildikten sonra 923 adet boru, lazer kaynağı ile bir araya getirildi. Toplam ağırlığı 1400 kilogram olan heykel yine meydanı kaplayan granitler ile aynı ocaktan seçilmiş 6000 kilogram ham granit bir kayaya sabitlendi.

1.ETAP TAMAMLANDI

Projenin 1. etap düzenlemeleri kapsamında Barbaros Bulvarı ile sahil yolunu bağlayan çelik köprü yol kaldırıldı. Toplu taşıma araçları hareket noktası, sahil tarafından Beşiktaş Caddesi’nin kuzeyine alındı. Bu sayede Beşiktaş iskelesi önünde bulunan toplu taşıma araçlarının, kamusal alanda oluşturduğu hasar ve yaya hareketi ile kent deniz ilişkisinde yarattığı olumsuz etki ortadan kaldırıldı.

Bölgenin hayli yoğun olan yaya ve araç trafiğini düzenleyecek köklü ulaşım çözümleri öngören projenin ana hedefleri ise şöyle;

  • Meydanların (Barbaros Hayrettin Paşa Meydanı, Beşiktaş Meydanı) ayrı ayrı ve aynı zamanda, ilişkili olarak düzenlenmesi,
  • Yaya sirkülasyonunun düzenlenmesi,
  • Proje alanında bulunan mevcut ağaçların korunması ve bakımının yapılması,
  • Proje alanında bulunan anıtsal yapıların (Sinan Paşa Camii, Neccarzade Mustafa Rızaettin Türbesi, Barbaros Hayrettin Paşa Türbesi, Barbaros Hayrettin Paşa Anıtı, Beşiktaş İskelesi, Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi, Deniz Müzesi, Demokrasi Anıtı) imaj öğesi olarak meydanlarla desteklenmesi-bütünleştirilmesi,
  • Meydanların akılda kalıcılığının sağlanması,
  • Barbaros Hayrettin Paşa Türbesi ve Barbaros Hayrettin Paşa Anıtı çevresinde sanat unsurunu vurgulayan ve güçlendiren meydan oluşturmak,
  • Kullanıcıların sosyalleşmesini sağlamak üzere dinlenme ve bir araya gelebilmeye imkân veren mekânsal organizasyonları tanımlamak,
  • Sürdürülebilir bir kullanım sağlamak, yaya-taşıt ilişkisini sağlıklı bir biçimde işlevsel olarak düzenlemek.

 

Video Link: https://we.tl/t-p6uibqZrlZ 

 



ARNAVUTKÖY BALIKÇI BARINAĞI YAT LİMANI OLUYOR
EŞ BAŞKAN SÖYLEMEZ, 'DÜNYA ÇOCUK HAKLARI GÜNÜ' NEDEYLE ÇOCUKLARI ZİYARET ETTİ.
ALANYA'DA YÖRÜK OYUNLARI BELGESELİ HAZIRLANIYOR
Zabıta Ekiplerinden Lokantalara Denetim
Büyükşehir Belediyesi Yol Ağını Genişletmeyi Sürdürüyor
CHP Kemer Kadın Kollarından Başkan Vekiline ziyaret
Başkanımız Sn. Ali ŞAHİN'İN Öğretmenler Günü Kutlandı
MUDANYALI ÖĞRETMENLER BOWLİNG TURNUVASINDA MÜCADELE ETTİ
HALİLİYE BELEDİYESİ, GÜÇLÜ TEMİZLİK KADROSU İLE TAM NOT ALDI
Başkan Öztaş’tan TKDK Müdürü Özdemir’e Ziyaret
Osmangazi Belediyespor Başkanı Fatih Karayılan, Spor Basını İle Buluştu
İZMİT BELEDİYESİNDEN HATİPKÖY’E YENİ VE GÜVENLİ KALDIRIMLAR
BAŞKAN ÇOLAKBAYRAKDAR, “EVLATLARIMIZ, MEMLEKETİMİZE FAYDALI BİREYLER OLARAK YETİŞİYOR”
KÜTAHYALI MİNİKLER TÜRK HALK MÜZİĞİ KONSERİNDE YILDIZ GİBİ PARLADI
BAŞKAN ALTAY İKİ ÖNEMLİ SELÇUKLU ESERİNDEKİ RESTORASYON ÇALIŞMALARINI İNCELEDİ